naar top button

Eenzaamheid

Eén tegen eenzaamheid

Iedereen kan met eenzaamheid te maken krijgen. Oud én jong. Eenzaamheid ontstaat vaak na een ingrijpende gebeurtenis zoals de recente Coronasituatie, een overlijden of verhuizing. Eenzaamheid voelt niet fijn, maar het is bovenal een teken dat u verbinding wilt. Net zoals u bij honger moet eten en bij dorst moet drinken, verlangt u bij eenzaamheid naar contact met anderen.
Eenzaam.nl | Alles over eenzaamheid

baco-icon

Praten over eenzaamheid

Het is niet altijd makkelijk om in gesprek te gaan over eenzaamheid. Wie zich eenzaam voelt, vindt het meestal moeilijk om hulp te vragen. Mensen die eigenlijk graag zouden helpen om iemands eenzaamheid te verminderen, vinden het ook lastig om erover te beginnen. Er met elkaar over praten helpt!
Wat te doen als ik me eenzaam voel? | Rijksoverheid

Steuntje in de rug

Een klein steuntje in de rug kan een groot verschil maken. Samen sporten, naar het theater te gaan of een andere leuke activiteit doen. Misschien is een boswandeling of kopje koffie al voldoende. Het kan iets simpels zijn, waardoor u iemand heel erg helpt.
Dit kun jij doen | Een tegen eenzaamheid

Activiteitenapp: Lelystad met elkaar

Een tegen Eenzaamheid Lelystad heeft de activiteitenapp Lelystad met elkaar ontwikkeld. In deze gratis app vindt u activiteiten en evenementen op het gebied van sport, cultuur en welzijn voor alle leeftijden. Ook geeft de app informatie over eenzaamheid en wat u hieraan kunt doen als u dit ervaart. De app is ook interessant voor senioren. Download de app op uw telefoon Google Play Store (Android) of de App Store (Iphone)

De Buurtkamer

De buurtkamer is een plek waar u mensen uit uw wijk kunt ontmoeten en waar u terecht kunt met vragen op het gebied van zorg, ondersteuning en dag invulling.
De buurtkamers | Welzijn lelystad

Sociaal wijkteam

De plek waar u als bewoner terecht kunt met vragen op het gebied van ondersteuning, dagbesteding leefbaarheid, veiligheid, cursusaanbod, activiteiten en ontmoeting. U kunt contact opnemen op een manier die u het best uitkomt. Ga langs of bel met het Sociaal wijkteam in uw buurt.
Sociaal Wijkteam | Welzijn Lelystad

Resto VanHarte

Hier geniet u samen met buurtbewoners van een lekker, gezond en vers driegangendiner voor gemiddeld acht euro (exclusief de drankjes). Iedereen is welkom om gezellig aan te schuiven.
logo resto van harte

Iedere dinsdag is Resto VanHarte geopend in wijkcentrum Zuiderzeewijk, Waddenlaan 1. U moet vooraf reserveren via tel. 0900 – 900 3030 van maandag tot vrijdag van 09.00 – 12.30 uur of Mail naar info@restovanharte.nl en Lelystad noemen.
Resto VanHarte | Lelystad

De luisterlijn

In het holst van de nacht, in de vroege ochtend of op een feestdag. De Luisterlijn is dag en nacht, het hele jaar door, bereikbaar voor mensen die behoefte hebben aan een vertrouwelijk gesprek. Per mail, alle dagen van de week per chat en 24/7 per telefoon door ruim 1500 vrijwilligers die daarvoor training en begeleiding krijgen door deskundige beroepskrachten.
Ik zoek hulp | De luistlijn

Aandachtcentrum Lelystad

Het Aandachtcentrum Lelystad bestaat uit vrijwilligers en ervaringsdeskundigen. Mensen die weten hoe het voelt om klem te zitten, je eenzaam te voelen, of ergens mee te worstelen. Bij hen bent u geen nummer en aan etiketjes plakken doen ze niet. Zij weten waarover u praat. Zit u met een vraag, kunt u de weg naar de juiste instantie niet vinden? Of heeft u behoefte aan iemand die oprecht naar u probleem luistert?
Aandachtcentrum Lelystad

OpenJeHart Lelystad

OpenJeHart is bestemd voor mensen die samen met anderen letterlijk en figuurlijk weer in beweging willen komen. OpenJeHart organiseert door de week verschillende wandelingen. U kunt hier zonder aanmelding vooraf een aantal keren vrijblijvend aan meedoen. Gewoon om te kijken of OpenJeHart iets voor u is. Naast wandelingen hebben ze meer leuke activiteiten. Om hier aan deel te kunnen nemen is het eerst nodig dat u lid wordt. Aan het lidmaatschap zijn geen kosten verbonden.
OpenJeHart Lelystad